آیا عرق کردن واقعا مفید است؟

عرق کردن در طول روز ممکن است شما را آزار دهد. و بوی بد و خیس شدن لباس باعث کاهش اعتماد به نفس شما می‌شود. اما عرق کردن برای سلامتی شما مفید است. وقتی وارد محیط گرم یا استرس زا می‌شوید، عرق ترشح می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا دمای خودش را تنظیم کند. عرق کردن بدن را سم‌زدایی می‌کند، در نهایت بدن را از مواد شیمیایی و باکتری‌های احتمالی پاک می‌کند. در این مقاله شنل مارکت به بررسی  اینکه چرا عرق می‌کنیم، عرق چیست و چرا عرق بو می‌دهد می‌پردازیم.

عرق چیست؟

عرق، مخلوطی از آمونیاک، اوره، نمک، شکر و آب است. عرق زمانی تولید می‌شود که مضطرب و یا مریض هستید. عرق کردن راهی برای خنک شدن بدن شماست. وقتی دمای داخلی بدن شما افزایش می‌یابد، غدد عرق شما آب را به سطح پوست شما آزاد می‌کنند. با تبخیر عرق، پوست شما خنک می‌شود.

اگر احساس می‌کنید بیشتر از دیگران عرق می‌کنید ، به آن هیپرهیدروز می‌گویند. این می‌تواند به دلیل تعدادی از شرایط ، از جمله هایپرهیدروز، قند خون پایین و اختلالات سیستم عصبی یا تیروئید ایجاد شود. اگر احساس می‌کنید که خیلی کم عرق می‌کنید به آن، آنهیدروز می‌گویند. این وضعیت همچنین می تواند به دلیل بیماری‌های خاص رخ دهد. در صورت تعریق زیاد یا عرق نکردن، با پزشک مشورت کنید.

چرا عرق بو می‌دهد؟

عرق در واقع بی بو است. بو به واسطه تعامل باکتری‌های طبیعی روی پوست شما با گرما و مرطوب شدن ایجاد می‌شود. لباس‌های مرطوب و قسمت‌های لباس که عرق به آن می‌خورد نیز باعث بو می‌شود. علاوه بر این، با توجه به این که عرق‌های استرس بر غدد عرق مختلف کار می‌کنند و عرق از طریق آن غدد تولید می‌شود، بوی متفاوتی نسبت به زمان‌های دیگر ایجاد می‌کند.

در صورت تحرک زیاد، تعریق چه مزایایی دارد؟

تعرق بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که شما تلاش فیزیکی می‌کنید. پیاده روی، دویدن، ورزش نتایج مفیدی همراه با تعریق به همراه دارد.

افزایش انرژی

حفظ وزن سالم

مقاوم کردن سیستم‌های دفاعی در برابر بسیاری از بیماری‌ها

بهبود خلق و خو

خواب خوب

راهکارهایی برای مقابله با تعریق؟

به بهداشت شخصی خود توجه کنید. بعد از تعریق دوش بگیرید.

برای خود یک ست خوشبو کننده تهیه کنید. می توانید از رول‌های ضد تعریق مختلف در هنگام استرس، در هنگام ورزش و در اشکال مختلف برای استفاده روزانه استفاده کنید. رول ضدتعریق گارنیر گزینه‌ای عالی برای شما هست. رول ضد تعریق گارنیر بدون الکل است. هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تایید متخصصان پوست رسیده است. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

از لباسهای گشاد و راحت استفاده کنید. در حالی که این امر مانع از ظاهر شدن رطوبت ناشی از تعریق می‌شود ، می‌تواند از پخش بوی بد نیز جلوگیری کند.

مقدار زیادی آب بنوشید و مراقب رژیم غذایی خود باشید. غذاهای تند می‌توانند روی بوی عرق تأثیر بگذارند. بنابراین می‌توانید میزان مصرف ادویه خود را متعادل کنید.