پاکسازی صورت یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از پوست است. چربی، کثیفی و پوست‌های مرده که در طول روز روی پوست جمع می‌شوند، منافذ را پر کرده و باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش‌های سرسیاه می‌شوند. تمیز کردن پوست حداقل 2 بار در روز (صبح و عصر) به شما کمک می‌کند پوستی روشن‌تر و شاداب‌تر و سالم‌تر داشته باشید. با بسیاری از محصولات طبیعی در آشپزخانه خود می‌توانید ماسک و لایه‌بردار برای تمیز کردن پوست خود درست کنید. در ادامه طرز تهیه 5 ماسک خانگی آسان و شگفت انگیز برای پوست را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

ماسک جوش سرسیاه

زردچوبه که دارای خواص ضد التهابی است، در ترکیب با عسل در مبارزه با باکتری‌های روی پوست بسیار موثر است. در نتیجه ماسکی که با این دو ماده غذایی تهیه خواهید کرد، می‌توانید پوست خود را تمیز کنید و با رفع گرفتگی منافذ از ایجاد جوش‌های سر سیاه جلوگیری کنید.

مواد مورد نیاز شما

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1 قاشق غذاخوری عسل خام

مخلوط کنید تا به قوام خمیری برسد و آن را روی جوش‌ها سرسیاه خود بمالید. 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با یک پارچه تمیز مرطوب شده با آب گرم کاملا تمیز کنید. اگر درست کردن این ماسک برای شما سخت است به راحتی می‌توانید از ماسک لورال مخصوص جوش‌های سرسیاه استفاده کنید. ماسک لورال نه تنها جوش‌های سرسیاه را تمیز می‌کند بلکه به مرور منافذ باز پوست را سفت می‌کند. جهت خرید این ماسک اینجا کلیک کنید.

ماسک بازکننده منافذ

کنترل تجمع چربی در منافذ می‌تواند از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند. می‌توانید با سفیده تخم‌مرغ ماسکی تهیه کنید که پوست شما را تمیز و سفت کند.

مواد مورد نیاز

سفیده تخم‌مرغ 1 عدد

1/4 قاشق چای‌خوری آب لیمو

سفیده را با همزن بزنید تا کف کند و سپس آبلیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. روی منافذ بمالید، 15 دقیقه صبر کنید، سپس با آب ولرم کاملا بشویید.

نکته مهم: از آنجایی که لیمو یک ماده اسیدی است، می‌تواند روی برخی از پوست‌ها اثرات تحریک کننده داشته باشد. لیمو همچنین می‌تواند باعث قرمز شدن پوست شما شود، به خصوص در هنگام تعامل با نور خورشید. مطمئن شوید که پوستتان به لیمو حساس نیست و این ماسک را فقط شب‌ها استفاده کنید.

ماسک برای درخشندگی پوست

اگر پوست چرب و مستعد به آکنه دارید، می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. آلفا هیدروکسی اسیدهای طبیعی موجود در سیب و ماست به پاکسازی طبیعی پوست کمک می‌کند. بلغور جو دوسر التهاب را تسکین می‌دهد. دارچین یک آنتی اکسیدان با خواص ضد باکتریایی است.

مواد مورد نیاز

½ سیب سبز رنده شده

2 قاشق غذاخوری ماست ساده و شیرین نشده

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

½ قاشق چایخوری دارچین

سیب سبز و ماست را پوره کنید. بلغور جو دوسر و دارچین را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید. ماسک را با یک برس تمیز روی تمام صورت خود بمالید. از ناحیه چشم دوری کنید. 15 دقیقه صبر کنید و با آب ولرم کاملا تمیز کنید. فراموش نکنید که بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک لایه‌بردار برای پوست‌های خشک

ماسک لایه بردار که در عین حال که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد بلکه به تغذیه و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز

¼ هویج آب پز و خنک شده

2 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری شکر سفید

¼ قاشق چایخوری زردچوبه

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به صورت پوره درآید. با مالش ملایم با حرکات دایره‌ای به مدت 2 دقیقه آن را روی پوست خود بمالید تا در ابتدا اثر لایه برداری ایجاد شود. پس از استفاده از آن به کل پوست، اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم کاملا بشویید.

ماسک پاک کننده لایه بردار

ماده دیگری که به پاکسازی ناخالصی‌ها از منافذ باز پوست کمک می‌کند خاک رس بنتونیت است. بنتونیت همچنین در صورت داشتن آکنه فعال پوست ملتهب را تسکین می‌دهد. هنگامی که با خواص ضد باکتریایی درخت چای ترکیب می‌شود، به تمیز کردن عمیق پوست شما کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز

3 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت

1-2 قطره اسانس درخت چای

همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا به قوام خمیری برسد. بگذارید 10-15 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

نکته مهم: مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد فوق حساسیت ندارید. برای این کار پس از تهیه دستور مورد نظر، مقدار کمی از ماسک را به قسمت داخلی بازو بمالید. 24 ساعت صبر کنید. اگر در این دوره دچار قرمزی، خارش یا سوزن سوزن شدید، هرگز از آن استفاده نکنید.

سخن آخر: در نهایت پیشنهاد شنل مارکت به شما این است که اگر زمان کافی برای تهیه این ماسک‌ها ندارید از ماسک‎های موجود در شنل مارکت تهیه کنید و از پوست سالم  جوان خود لذن ببرید. جهت تهیه محصولات پوستی اینجا کلیک کنید.