با تشخیص درست علت کبودی زیر چشم خود با ظاهر خسته خداحافظی کنید.

اگر زیر چشم کبودی دارید و نمی توانید راه حلی پیدا کنید، شاید به این دلیل است که علت و نوع کبودی را به خوبی تجزیه و تحلیل نکرده اید. زیر چشم ناحیه حساسی است و تشخیص صحیح آن برای بازیابی سلامت ضروری است. کبودی های زیر چشم را باید با کرم های مخصوص مراقبت از پوست و مواد موثری که با توجه به حساسیت آن ناحیه فرموله شده اند، کمرنگ کرد.

علت تیرگی زیر چشم چیست؟

شاید از استرس، شاید از کم خوابی، شاید از توهم است. هیچ دلیل واحدی برای سیاهی زیر چشم شما وجود ندارد. در واقع، ممکن است دلایل بسیار بیشتر و متفاوتی از آنچه ما برشمردیم وجود داشته باشد. اگر به طور خلاصه علل احتمالی تیرگی زیر چشم را بیان کنیم.

خواب ناکافی

گذراندن زمان زیادی در مقابل صفحه نمایش

سبک زندگی و عادات غذایی نادرست

مصرف کم آب در طول روز

تغییرات هورمونی

پوست نازک و پوست سفید

می توانیم آنها را به عنوان عوامل ژنتیکی نیز دسته بندی کنیم.

علاوه بر این، کمبود ویتامین های B، C، K و E در بدن نیز می تواند باعث سیاهی زیر چشم شود. برای از بین بردن کبودی های زیر چشم ابتدا می بایست کمبود ویتامین را با آزمایش تشخیص دهید.

سیاهی دور چشم

انواع سیاهی زیر چشم

کبودی های زیر چشم به سه نوع P، نوع V و نوع S تقسیم می شوند.

کبودی زیر چشم نوع P

 در این نوع کبودی از ابتدا تا انتهای زیر چشم دیده می شود. علت آن افزایش ملانین است. کبودی زیر چشم نوع P باید با مواد ضد لک به حداقل برسد. محصولات حاوی نیاسینامید، ویتامین C، آربوتین ممکن است مفید باشند.

 کبودی زیر چشم نوع V

تیرگی در چشمه های چشمی دیده می شود. یکی از دلایل اصلی بی خوابی است. دلیل دیگر نازک شدن پوست ( پاک کردن اشتباه آرایش، ژنتیک، پیری و …) است. می توانید از ویتامین K یا محصولات حاوی کافئین برای به حداقل رساندن سیاهی دور چشم نوع V استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که محصولات پاک کننده آرایشی که استفاده می کنید ملایم باشند.

کبودی زیر چشم نوع S

ناشی از گودی زیر چشم است. در واقع، زیر چشم نه به این دلیل که کبود است، بلکه به این دلیل که حفره دارد، سایه دار به نظر می رسد. وقتی زیر چشم را سفت می‌کنید این تیرگی از بین می‌رود، که این نوع کبودی در دسته s قرار دارد. می توانید از موادی استفاده کنید که باعث تولید کلاژن برای کاهش ظاهر آن می شود.

کبودی ژنتیکی زیر چشم:

 کبودی زیر چشم مادام العمر است. هشدارهای بالا را رعایت کنید تا این نوع کبودی ها که عبور از آنها بسیار سخت است، شدیدتر نشود. مراقبت از پوست دور چشم بهترین گزینه برای درمان سیاهی دور چشم محسوب می شود. کرم دور چشم ضد چروک لورال یک محصول فوق العاده برای سیاهی دور چشم است. همچنین چین و چروک را به طور چشم گیری کاهش می دهد. گاهی اوقات ممکن است مراقبت در خانه برای کاهش حلقه های تیره ژنتیکی کافی نباشد. در چنین مواردی می توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

تیرگی دور چشم ممکن است به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. که در این مقاله این موارد را گردآوری کرده ایم. استفاده از دور چشم برای کاهش تیرگی دور چشم مناسب است. محصولات پوستی مناسب و با کیفیت را می توانید از فروشگاه شنل مارکت تهیه کنید.