پاها قسمتی از بدن هستند که نادیده گرفته می‌شوند. و تا زمانی که با مشکلی مواجه نشویم متوجه اهمیت آن‌ها در فعالیت‌های روزانه خود نمی‌شویم. حتی یک تاول کوچک یا برخورد انگشت به چیزی می‌تواند بر کل روز ما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که پای شما در تمام فصول سال شایسته مراقبت و توجه است. با ظهور صندل‌ها و دمپایی‌ها در تابستان، آن‌ها نیز به مراقبت دقیق‌تری نیاز دارند. نکات مراقبتی را که می‌توانید با لوازم خانگی روی پاهای خود اعمال کنید را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

لایه‌برداری با روغن نارگیل

قبل از هر نوع درمان می‌توانید با لایه‌برداری شروع کنید. می‌توانید پوست مرده پاهای خود را با سنگ پا تمیز کنید یا از لایه‌بردار مخصوص پاا استفاده کنید. لایه برداری یکی از موثرترین گزینه‌ها برای تمیز کردن پوست مرده پا خواهد بود.

½ فنجان نمک

1/3  فنجان روغن نارگیل خالص

1 قطره اسانس روغن نعناع

1 قطره اسانس گریپ فروت

همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و سپس خوب مخلوط کنید. با مالش به صورت دایره‌ای به قسمت‌های بالایی و پایینی پاهای خود بمالید. روی پاشنه‌ها و نواحی ناهموار تمرکز کنید تا پوست مرده را از بین ببرید. در نهایت با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک پا با موز

موز یک نرم کننده عالی برای پوست است و به نرم شدن پاها پس از لایه برداری موثر است. تنها چیزی که نیاز دارید یک موز و مقداری عسل است. نصف موز را له کنید و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. پاهای خود را مالش دهید و آن‌ها را با یک استرچ فیلم (سلفون) بپیچید. اگر سلفون از روی پای شما لیز خورد، می‌توانید یک جوراب بپوشید. همراه با گرمای جوراب، تاثیر ماسک پای شما بیشتر می‌شود. 10 دقیقه صبر کنید و با آب ولرم خوب بشویید.

اگر مواد لازم برای تهیه این لایه برداری را ندارید، می‌توانید مخلوط دیگری با نمک و قهوه تهیه کنید. برای خود یک قهوه ترکی دوبل درست کنید و لذت ببرید. سپس باقی مانده را با نمک مخلوط کنید و کافئین که به اثر سفت کردن پوست معروف است، یکی از دستور العمل‌های بسیار مفید برای نواحی باسن است. همچنین می‌توانید با افزودن مقداری وازلین به این مخلوط به مرطوب شدن پا کمک کنید. آن را خوب مخلوط کنید و پاهای خود را بمالید و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

پاشویی

پاهای شما از پوست مرده پاک شد و نرم شد. قبل از استفاده از لاک ناخن و مرطوب کردن پاها پیشنهاد می‌کنیم پاشویی را امتحان کنید. و این کار خستگی پاهای شما را برطرف می‌کند و شما را آرام می‌کند.

نعناع و پرتقال: برگ‌های نعناع تقویت‌کننده و انرژی‌بخش، هنگامی که با رایحه تکه‌های پرتقال و خواص مرطوب‌کنندگی آن ترکیب می‌شوند، مراقبت فوق‌العاده‌ای از پاهای شما ارائه می‌کنند. موادی که نیاز دارید چند برگ نعناع یا روغن نعناع، ​​تکه‌های پرتقال، نمک دریا، آب گرم است. پاهای خود را به مدت 10-15 دقیقه خیس کنید.

پس از خشک کردن کامل پاها از آب، فراموش نکنید که به پاهای خود کرم ترک پا نیتروژینا ا بزنید. اکنون می‌توانید لاک مورد نظر خود را با کوتاه کردن یا سوهان زدن ناخن‌های خود بزنید.

کرم ترک پا معجره‌ایی برای درمان قطعی ترک پا هست. امروزه انواع مختلفی کرم ترک پا در بازار موجود می‌باشد که یکی از تخصصی‌ترین در این زمینه برند نیتروژینا است. کرم ترک پا نیتروژینا در مدت کوتاه بعد از مصرف نتیجه مثبت آن را خواهید دید. کرم پا نوتروژینا با فرمول تغذیه کنندگی عمیق، پوست سخت، زبر و خشک شده پا را فوق العاده نرم و لطیف می‌کند. این محصول برای استفاده انواع پوست مخصوصا پوست‌های خشک و آسیب دیده گزینه ایده آلی است. و به رفع ترک پا و مراقبت ویژه از آن کمک شایانی می کند. این کرم درمان قطعی ترک پا می‌باشد. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید. یکی دیگر از مزایای این کرم به جذب سریع آن می‌توان اشاره کرد.

نکته مهم: پس از آماده‌سازی مخلوط‌ها، حتما قبل از استفاده یک تست انجام دهید تا از واکنش‌های آلرژیک روی پوست خود جلوگیری کنید. مخلوط را در ناحیه داخلی بازو بمالید و 24 ساعت صبر کنید. هرگز در مواردی مانند خارش، قرمزی و گزگز استفاده نکنید.

سخن آخر: داشتن پاهای سالم اهمیتی زیادی دارند. با کم‌ترین هزینه می‌توانید پاهای سالم و زیبایی داشته باشید. پیشنهاد شنل مارکت به شما این است تا از کرم مخصوص پا نیتروژینا استفاده کنید.