همه ما در مقطعی از زندگی خود با مشکلات جوش مواجه شده‌ایم. داشتن کوچک‌ترین جوش باعث کاهش اعتماد به نفس هر شخص می‌شود. نه تنها جوش‌ها تاثیری بدی دارند بلکه جای جوش می‌تواند بر روی اعتماد به نفس هر شخص تاثیر بگذارد.

آکنه یا جوش در اثر کثیفی پوست ایجاد می‌شوند. به همین خاطر متخصصات پوست همیشه توصیه می‌کنند تا به پاکسازی پوست اهمیت دهید. سایر مواردی که باعث ایجاد جوش می‌شوند عبارت است از تغییرات هورمونی، عوارض داروها، کمبود هوا در پوست، مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب، استرس، اضطراب، مشکلات روحی و روانی، تغییرات خلقی، دوره قاعدگی و مراقبت های نادرست از پوست می‌باشد.

علت ایجاد جای جوش چیست؟

البته دستکاری اشتباه باعث می‌شود تا جای جوش روی  صورت بماند. فشار دادن جوش با دست یا شستن زیاد، لایه برداری فیزیکی از جمله روش‌هایی هستند که باعث ایجاد اسکار آکنه می‌شوند. با این روش‌ها، ممکن است به رگ‌های خونی کوچک در پوست آسیب بزنید. همچنین باید پوست خود را به درستی تمیز کنید و با مرطوب کردن پوست از آن در برابر نورخورشید محافظت کنید. همچنین استفاده از ضدآفتاب نیز توصیه می‌شود. تا در برابر اشعه یو وی از پوست خود محافظت کنید. جهت خرید ضدآفتاب اینجا کلیک کنید.

آیا می توان به طور کامل از شر لکه‌های آکنه خلاص شد؟

اگر آکنه به درستی درمان نشود، می‌تواند جای زخم‌های عمیق ولکه‎های پوستی ایجاد کند. علاوه‌بر این، جوش‌های زیر پوست نیز می توانند به مرور زمان باعث ایجاد اسکار شوند. به همین دلیل حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

لکه‌های جوش‌های قرمز چگونه از بین می‌رود؟

باید صبور باشید تا جای زخم‌های قرمز آکنه به کلی از بین رود. چهار تا هفت ماه صبر کنید بدون اینکه از تمیزی و رطوبت پوست خود غافل شوید. اگر از بین نرفتند، به متخصص پوست مراجعه کنید. استفاده روزانه از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

لایه‌برداری، یعنی از بین بردن پوست مرده از روی پوست

در تابستان از لایه‌برداری شیمیایی اجتناب کنید، می‌توانید به لایه‌برداری آنزیمی روی بیاورید. لایه‌برداری آنزیمی به دست آمده از اسیدهای میوه عموماً به صورت پودر است که در صورت مخلوط شدن با آب غلیظ‌تر می‌شود. استفاده هفته‌ای یکبار کافی است.

همچنین می‌توانید از ماسک ضدجوش لورال استفاده کنید. پوست انسان همواره نیاز به سم زدایی و پاکسازی دارد تا مانع پیری آن به مرور زمان شود. استفاده از سری ماسک های خاک رس لورال می تواند مشکلات پوستی را تا حدودی حل کند. شما می‌توانید به راحتی محصولات بهداشتی و ماسک‌های مراقبت از پوست را از فروشگاه اینترنتی شنل مارکت خرید کنید.

سخن آخر: سرم‌هایی هستند که لک‌ها را هدف قرار می‌دهند. می‌توانید از سرم‌ها و ماسک‌هایی استفاده کنید که ظاهر لک‌ها را کاهش می‌دهد.

می‌توانید ویتامین C را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. ویتامین C همچنین اثر ضدآفتاب را افزایش می‌دهد. بنابراین، چه چیزی تأثیر ویتامین C را افزایش می‌دهد؟ ویتامین E، یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های شناخته شده است، ویتامین ای یک مرطوب کننده عالی است. علاوه بر این، روغن درخت چای که جزو روغن‌های طبیعی است قرمزی، التهاب و تورم آکنه را تسکین می‌دهد.

سرانجام؛ بیایید با نادرست‌ترین افسانه آرایشی و مراقبتی شناخته شده پایان دهیم. شما نباید لیمو را مستقیماً روی پوست خود بمالید! آب لیمو که ادعا می‌شود آکنه و جای زخم را از بین می‌برد، می‌تواند به پوست آسیب جدی برساند و پوست شما را در دراز مدت مستعد لک‌ها کند.

همچنین می‌توانید یوگای منظم صورت را در برنامه مراقبتی خود بگنجانید تا درخشش جوانی پوست خود را حفظ کنید، تنش ماهیچه‌ها را افزایش دهید و پوستی سفت‌تر داشته باشید.