آیا سعی کرده‌اید هنگام آرایش چشم، رنگ سایه چشم و خط چشم را متناسب با رنگ چشم خود انتخاب کنید؟ رنگ‌های مناسبی که با یکدیگر هماهنگ هستند به همان اندازه که در ترکیب لباس شما اهمیت دارند در آرایش شما نیز مهم هستند. اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، می‌توانید با رنگ‌های مناسب ظاهری چشم‌گیر خلق کنید، در حالی که انتخاب رنگ اشتباه باعث می‌شود کل آرایش شما کدر به نظر برسد.

مواد مورد نیاز شما

پالت سایه چشم از رنگ‌های پر جنب و جوش

پالت سایه چشم متشکل از رنگ‌های نود

یک پالت متالیک و پر زرق و برق از تفاوت

خط چشم مشکی، قهوه ای و سفید

خط چشم مرواریدی

ریمل قهوه‌ای، مشکی و بنفش

خط چشم مشکی

آرایش چشم قهوه‌ای چگونه باید باشد؟

در واقع، بیایید با گفتن این نکته شروع کنیم که تقریباً همه رنگ‌های سایه چشم، مدادی و ریمل برای چشم‌های قهوه ای مناسب هستند. شما می‌توانید با استفاده از تاکتیک‌های مناسب نه تنها با توجه به رنگ چشم، بلکه با توجه به فرم چشم خود، یک آرایش حرفه‌ای انجام دهید. به عبارت دیگر، اگر ساختار چشم شما کم است، صحبت از کشیدن خط چشم به سمت بالا به جای پایین کشیدن آن است. البته این را هم بگوییم که نه تنها تکنیک بلکه رنگ‌ها نیز در اندازه و شکل‌دهی تاثیر دارند.

اگر چشمان شما به سمت پایین مایل است و این ظاهر را دوست دارید، می‌توانید با خط چشم قهوه‌ای یا مشکی یک خط دم به سمت بالا بکشید. اگر می‌خواهید چشمانتان کمی بزرگتر به نظر برسد، سعی کنید یک خط نازک از گوشه چشم خود بیاورید و خط چشم را در جایی که چشمتان به پایان می‌رسد ضخیم کنید. همچنین می‌توانید با زدن یک خط چشم کرم یا سفید در قسمت داخلی چشم ظاهر بزرگتری داشته باشید. اگر می‌خواهید یک خط چشم نازک را ترجیح دهید، نگویید سایه را با رنگ قهوه‌ای تیره به مژه‌های خود به عنوان روشی متفاوت بزنید. این ظاهر تیره فرم چشم شما را بزرگتر می‌کند.

فراموش نکنید که ریمل یکی از مهمترین عناصر تکمیل کننده آرایش چشم است. اگر رنگ مژه‌هایتان روشن است، می‌توانید از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید. این باعث می‌شود که طبیعی‌تر به نظر برسد. اگر مژه‌های تیره دارید، می‌توانید با ریمل مشکی ظاهری حجیم ببخشید.

نکته: ناگفته نماند که بنفش یکی از رنگ‌هایی است که باعث درخشش چشم‌های قهوه‌ای شما می‌شود و رنگ چشمان شما بیرون می‌آید. اگر کمی به تفاوت نیاز دارید، یک ریمل بنفش را امتحان کنید. مطمئن شوید که آن را روی تمام مژه‌های خود نیز بمالید.

برای چشم‎‌های قهوه‌ای چه رنگی زیباتر می‌شود؟

بیایید به مهم‌ترین مرحله یعنی انتخاب رنگ برسیم. انتخاب تن مناسب به آرایش شما کمک می‌کند که هم طبیعی و هم چشم‌گیر به نظر برسد. رنگ‌های خاکی تیره و مشکی می‌توانند به شما کمک کنند ظاهری دودی داشته باشید. فراموش نکنید که سایه چشم را به خوبی در بالای چشم پخش کنید و اگر یک تن از رنگ روشن که استفاده می‌کنید به قسمت نزدیک چشم بزنید چشمانی زیباتر خواهید داشت.

اگر رنگ چشم‌های شما قهوه‌ای روشن است، بیشتر به عسلی و فندقی نزدیک‌تر است، سعی کنید رنگ سبز را به آرایش چشم‌تان اضافه کنید. می‌توانید پلک‌های خاکی را با رنگ سبز تیره مرواریدی که به قسمت پایین چشم بزنید و آرایش‌تان را تکمیل کنید.

رنگ هایی مانند آبی سرمه ای و آبی تیره نیز می‌توانند با رنگ چشمان شما تضاد ایجاد کنند و مردمک‌های شما را درخشان کنند.

بیایید بگوییم که گزینه‌های دیگری که بسیار مناسب چشم‌های قهوه‌ای هستند، رنگ‌های پاستلی هستند. رنگ‌هایی مانند نارنجی، قرمز، قرمز تیره، صورتی تیره هم ظاهری زیباتر ایجاد می‌کند و هم نگاه شما را تغییر می‌دهد. شما می‌توانید این رنگ‌ها را نه تنها به عنوان سایه چشم، بلکه به عنوان خط چشم نیز اعمال کنید. چطور؟

یک سایه چشم رنگ نود را روی پلک خود بزنید و سایه قرمز خود را با برس خط چشم در مدل دم‌دار بزنید. خط چشم‌های رنگارنگ که یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای آرایش سال‌های اخیر است.

اگر قرار است رنگی را برای مناسبت‌های خاص و دعوت‌های شبانه انتخاب کنید، می‌توانید به جای رنگ‌های پاستلی از رنگ‌های متالیک و براق استفاده کنید که به شما کمک می‌کند جذاب تر به نظر برسید. می‌توانید از رنگ‌های طلایی برای چشم‌های قهوه‌ای خود استفاده کنید. زرد طلایی به نرم شدن نگاه و ایجاد ظاهری گرم کمک می‌کند.

 جزئیات نهایی برای تکمیل آرایش چشم شما

ناگفته نماند که یکی از مهم‌ترین جزئیاتی که آرایش چشم را شفاف م‌ کند و حتی روی چشمان شما نیز تاثیر می‌گذارد، ابروها هست. مداد ابرو و ژل تثبیت کننده ابرو در سایه‌های مناسب با رنگ ابروی خودتان کار شما را آسان می‌کند. اگر بین ابروهای شما فاصله وجود دارد، ابروهای خود را با استفاده از مداد ابرو در خطوط ریز فرم دهید.

شما آرایش چشم خود را با توجه به رنگ چشم خود انتخاب کردید و انتخاب آرایش پوست با توجه به رنگ پوست برای بی‌عیب و نقص بودن آرایش بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که کانسیلرها و فونداسیون‌هایی که تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوست شما هستند را انتخاب نکنید.

برای فرم دادن به صورت خود می‌توانید از کانتور کمک بگیرید. بعد از آرایش پوست، می‌توانید ریشه مو، استخوان فک و گونه خود را با برنزر فرم دهید.

برای اینکه بینی خود را کوچکتر نشان دهید، یک خط نازک با برنز در سمت راست و چپ پل بینی رد کنید و آن را به خوبی با استفاده از براش ترکیب کنید. کمی به نوک بینی نیز بمالید و در مرحله آخر مقداری هایلایتر به نوک بینی خود اضافه کنید.

برای داشتن ظاهری روشن و سرزنده، مراحل رژگونه و هایلایتر را نادیده نگیرید. کمی هایلایتر زیر ابرو، بالای استخوان گونه و بالای لبتان بزنید. رژگونه‌ای را روی گونه‌هایتان به رنگ هلویی یا صورتی بزنید که با رنگ پوست شما همخوانی دارد.

برای اینکه رژ لب شما با آرایش چشم شما هماهنگ باشد، به جای رنگ‌های مشابه، رنگ‌های متفاوتی نسبت به رنگ سایه چشمی که استفاده می‌کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر آرایشی با رنگ‌های روشن‌تر انجام داده‌اید، به جای رژلب‌های رنگ روشن، رنگ‌های پر جنب و جوش بیشتری را انتخاب کنید.

نکته مهم: برای داشتن پوستی سالم فراموش نکنید که در پایان روز آرایش خود را تمیز کنید. استفاده از پاک کننده آرایش باعث می‌شود تا پوستی سالم و جوان‌تر داشته باشید.