شستن دست‌ها، یکی از راهکارها برای مقابله با ویروس کرونا است. شستن دست‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای محافظت خود در برابر بیماری‌ها و رعایت بهداشت انجام دهید. البته، نه تنها شستن دست‌ها، بلکه استفاده از ضدعفونی کننده‌ها امزوه جز جداناپذیر زندگی ما شده است. آیا می‌دانستید که استفاده بیش از حد از شوینده‌ها و ضدعفونی کننده باعث می‌شود تا آسیب جدی به پوست دست شما برسد.

خبرهای مربوط به دست‌های قرمز آنیا تیلور جوی، جدا از لباس و ظاهر باشکوه او در مراسم اهدای جوایز، ستاره سریال تلویزیونی کوئینز گمبیت روبرو شده اید. بله، رسانه‌های اجتماعی گاهی اوقات یک پلتفرم بی‌رحمانه در این زمینه هستند، اما برای پیشگیری از این نوع اخبار و نظرات پیشنهاد می‌کنیم تا به سلامت دستان خود اهمیت دهید. داشتن دستان سالم باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. تیم شنل مارکت نکاتی را که باید در حفظ بهداشت دست رعایت کنید را در این مقاله گردآوری کرده است.

شرایطی که باعث تحریک پوست دستان شما می‌شود

پوست به عنوان یک سپر عمل می‌کند که بدن را در برابر میکروب‌ها حفاظت کند. لایه بیرونی پوست حاوی چربی است که به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند. صابونی و مواد شوینده‌ای که هنگام شستشو استفاده می‌کنید حاوی مواد مرطوب کننده و حساس نیست و مالش محکم دست‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی شود. این امر باعث می‌شود تا پوست دستان شما خشک شود. پوست خشک و ترک خورده نیز ورود میکروب‌ها به بدن را راحت کرده و باعث التهاب می‌شود. و در نهایت باعث ایجاد زخم زخم در دستان شما می‌شود.

شرایطی که شما را ملزم می‌کند دستان خود را بشویید

بعد از سرفه و عطسه

بعد از خروج از توالت

پس از تماس با زباله و غذای خراب

بعد از استفاده از وسایل نقلیه عمومی

قبل از پاکسازی پوست

پس از تماس با غذای نپخته

وقتی وارد خانه می‌شویم

بعد از اینکه دستها به وضوح کثیف شدند

نحوه پاکسازی مرحله به مرحله دست

از صابون مرطوب کننده مناسب پوست‌های حساس برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده کنید.

حداقل ۲۰ ثانیه با آب گرم و نه داغ بشویید.

پشت دستان خود را با در هم تنیدن انگشتان خود ماساژ دهید.

کف دست‌های خود را با در هم تنیدن انگشتان خود بمالید

ناخن‌های خود را با کف دست تمیز کنید.

فراموش نکنید که مچ دست خود را نیز صابون بزنید

دستان خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

وقتی دست‌ها خشک شدند، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرطوب کننده‌های قوی و آبرسان نه تنها پوست دستان شما را لطیف‌تر می‌کنند بلکه به مرور آسیب‌های وارد شده به دستان را نیز ترمیم می‌کنند. لوسیون دست و بدن ایوب صبری حاوی ویتامین E می باشد که ضمن محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر UV، باعث بازسازی و ترمیم پوست بدن نیز می شود. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

کرم دست و بدن دالان نیز محصولی بی نظیر برای حفظ سلامت پوست دست است. این محصول حاوی ویتامین E می‌باشد که ضمن محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر UV، باعث بازسازی و ترمیم پوست دست و بدن نیز می‌شود.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن el-bakimi-manset.jpg است
توصیه‌های مراقبت

وقتی دستان خود را با حوله خشک می‌کنید، مطمئن شوید که کمی مرطوب است. همیشه دستان خود را کمی مرطوب کنید سپس کرم مرطوب کننده خود را بمالید.

حتما مقداری مرطوب کننده را روی نوک انگشتان و ناخن‌های خود بمالید.

مرطوب کننده‌ای مناسب پوست خود انتخاب کنید.

مرطوب کننده خود را مکرراً در طول روز بمالید، نه فقط بعد از شستن دست‌ها.

قبل از خواب دستان خود را با استفاده از کرم دست مرطوب کنید، زیرا هنگام خواب پوست خود را بازسازی می‌کند.

سخن آخر:

با رعایت نکات ساده می‌توانید پوست دستان خود را از اگزما و خشکی حفظ کنید. اگر قصد خرید کرم دست را دارید، می‌توانید از طریق سایت ما در شنل مارکت اقدام کنید و مطمئن باشید که در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.