ممکن است موهای شما توسط آرایشگر کوتاه تر از آنچه می‌خواستید شده باشد. ناراحت نباشید با انجام مواردی می‌توانید رشد موهایتان را سریع‌تر کنید.  

زنان بیش‌تر از مردان با این مشکل مواجه می‌شوند. اگر شما هم این مشکل را تجربه کرده‌اید و موهایتان کوتاه شده است باید کمی صبور باشید. همانطور که می‌دانید مو در ماه 1.5 سانتی‌متر رشد می‌کند.

ما در زیر چند نکته را برای مردان گردآوری کرده‌ایم تا این مدت سریع‌تر بگذرد و موهای قوی‌تری داشته باشند.

موهای خود را تمیز نگه دارید

از آنجایی که پوست مردان ضخیم‌تر و چرب‌تر از پوست زنان است، پوست سر آنها نیز ضخیم‌تر است. به همین خاطر موها زودتر چرب می‌شوند. شما می‌توانید با شستن یک روز در میان موهای خود را با شامپوی مناسب برای نوع مو خود پاکسازی کنید.

علاوه بر این، بهتر است موهای خود را با آب گرم بشویید و از آب بسیار داغ اجتناب کنید.

بگذارید موهایتان نفس بکشد

از پوشیدن اکسسوری‌هایی که موهای شما را از نفس می‌اندازند، مانند کلاه، در حین رشد موهایتان خودداری کنید.

اجازه دهید موهایتان رشد کند

قسمت بالای مو سخت‌تر از قسمت‌های کناری و پشتی رشد می‌کند. در این فرآیند می‌توانید با کوتاه نگه داشتن کناره‌ها و پشت‌های مو، قسمت‌های بالایی را بلندتر کنید تا هنگام رشد موهایتان، موهایتان اذیتتان نکند.

بله، ما در مورد نوعی اصلاح آمریکایی صحبت می‌کنیم. هنگامی که طول قسمت‌های بالایی برای شما مناسب است، می‌توانید کناره‌ها و پشت را به دلخواه بلند کنید.

موهای خود را به درستی خشک کنید

پس از بیرون آمدن از حمام، موهای خود را به شدت با حوله خشک نکنید. برعکس، با پارچه نخی رطوبت را خشک کنید (می‌توانید از یک تی شرت استفاده کنید). موهایی که به شدت خشک می‌شوند به مرور آسیب دیده و نازک می‌شوند.

ریشه‌های مو را ماساژ دهید

برای رشد مو، گردش خون در پوست سر شما باید افزایش یابد. برای این کار می‌توانید شامپوی خود را با ماساژ در حین حمام و یا ماساژ موهای خشک خود در طول روز گردش خون را افزایش دهید.

به تغذیه خود توجه کنید

با رعایت تغذیه مناسب رشد قوی و سریع  مو را تجربه کنید. به خصوص رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین به رشد سریع مو کمک می کند.

علاوه بر این، استرس از عوامل اصلی ریزش مو و حتی ریزش مو است. سعی کنید از عوامل استرس‌زا دوری کنید.