هر آنچه باید در مورد جوش سرسیاه بدانید.

جوش‌های سرسیاه از شایع‌ترین مشکلات پوستی محسوب می‌شوند. جوش‌های سرسیاه  اغلب روی بینی جمع می‌شوند. این جوش‌ها ناشی از آلودگی محیط اطراف است. جوش سر سفید زمانی ایجاد می‌شود که منافذ پوست با چربی، خاک یا سلول‌های مرده پوست مسدود شده باشد و هنگامی که این منافذ باز بماند، جوش سر سیاه ایجاد می‌شود. شما نیز مانند اکثر مردم ممکن است فکر کنید که جوش‌های سرسیاه تیره هستند. در واقع، چربی و سلول‌های مرده پوست که منافذ را مسدود می‌کنند، هنگام تماس با هوا سیاه یا تیره می‌شوند.

لکه‌های سیاه روی بینی چگونه از بین می‌روند؟

اگر شما نیز از این مشکل رنج می‌برید و به دنبال راه‌حلی برای جوش‌های سر سیاه روی بینی هستید، علت و کارهایی را که می‌توانید انجام دهید را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

علت ایجاد جوش‌های سر سیاه روی بینی چیست؟

جوش‌های سر سیاه هنگامی ایجاد می‌شوند که منافذ پوست شما باز باشد. هر فولیکول شامل یک مو و یک غده چربی است. این چربی که سبوم نام دارد، به نرم نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند. سلول‌ها و روغن‌های مرده پوست در منافذ باز پوست جمع شده و توده‌ای به نام کومدون ایجاد می‌کنند. اگر پوست این قسمت‌ها بسته بماند جوش‌های سفید ایجاد می‌شود. در صورت باز بودن منافذ، تبدیل به جوش‌  سر سیاه می‌شود.

جوش‎‌های سرسیاه در همه ایجاد می‌شود. انکار این موضوع غیر ممکن است. اما راهکارهایی برای رفع این مشکل وجود دارد. که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

چگونه جوش‌های سر سیاه روی بینی را از بین ببریم؟

اکثر افراد مبتلا به این مشکل پوستی ممکن است بخواهند با از بین بردن جوش‌های سرسیاه با این مشکل مقابله کنند. جوش‌های سر سیاه هرگز نباید مانند جوش فشار داده شوند. تلاش برای از بین بردن آن‌ها می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث ایجاد زخم شود. برای حل این مشکل بهتر است یک برنامه پاکسازی منظم داشته باشید. اگر می‌گویید: “لکه‌های سیاه روی بینی از بین نمی‌روند”، شاید شما به خوبی از پوست خود مراقبت نمی‌کنید.

دوبار در روز و بعد از ورزش صورت خود را بشویید

ما مطمئن هستیم که شما اولین نفری نیستید که شنیده‌اید شستن مرتب صورت برای مشکلات پوستی مفید است. شستن صورت در صبح توصیه می‌شود تا آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که شب‌ها روی صورت شما قرار می‌گیرند را از بین ببرید. همچنین باید روبالشی خود را به طور مرتب بشویید.

عرق نیز می‌تواند همراه با خاک و چربی در منافذ حبس شود. پیشنهاد می‎‌کنیم در فعالیت‌هایی که باعث می‌شوند تا عرق کنید حتماً قبل از خشک شدن عرق صورت خود را با پاک کننده ملایم بشویید.

از محصولات مراقبتی غیر کومدوژنیک استفاده کنید

چگونه نقاط سیاه روی بینی را از بین ببریم؟ اگر مشکل جوش سرسیاه دارید، باید از محصولات مراقبتی غیر کمدوژنیک استفاده کنید که منافذ را مسدود نمی‌کنند.

وقتی نوبت به از بین بردن جوش‌های سر سیاه می‌رسد، ممکن است به این فکر کنید که پوست را محکم‌تر تمیز کنید. اما انجام این کار می‌تواند جوش‌های سرسیاه و آکنه را ملتهب‌تر کند.

ماسک خانگی برای جوش‌های سرسیاه روی بینی

در این قسمت راهکارهایی برای از  بین بردن و جلوگیری از جوش‌های سر سیاه بینی گردآوری کرده‌ایم. ماسک‌های مختلف پوستی را که می‌توانید با مواد طبیعی در خانه تهیه کنید. این ماسک‌ها می توانند برای تمیز کردن جوش‌های سر سیاه در بینی مفید باشند.

رفع جوش سر سیاه روی بینی: چگونه ماسک شکر و عسل درست کنیم؟

اولین توصیه ماسک خانگی شامل شکر و عسل است. در حالی که عسل دارای خواص ضدعفونی کننده است، شکر با بافت سخت خود یک لایه بردار طبیعی است. این دو ماده برای منافذ در برابر جوش‌های سرسیاه مفید است.

مواد لازم:

مقدار مساوی عسل و شکر

آماده سازی:

مقدار مساوی عسل و شکر را در یک قابلمه گرم کنید.

پس از مخلوط شدن کامل، اجازه دهید مخلوط برای چند دقیقه سرد شود.

روی بینی یا ناحیه مورد نظر پوست خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه سفت شود.

سپس را به آرامی پوستتان بشویید.

سوالات متداول: آیا فشار دادن جوش‌های سر سیاه اشکالی ندارد؟

کارشناسان معتقدند که از فشردن جوش‌های سر سیاه در بینی باید اکیداً خودداری کرد، زیرا می‌تواند منجر به التهاب و زخم بیشتر شود.

چرا بینی من جوش‌های سرسیاه دارد؟

بینی دارای غدد چربی بیشتری نسبت به بقیه صورت است. این امر احتمال تشکیل لکه سیاه در این ناحیه را افزایش می‌دهد.

آیا جوش‌های سر سیاه به خودی خود از بین می‌روند؟

اگرچه این امر سختی است، اما جوش‌های سرسیاه به خودی خود برطرف می‌شوند، اما ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. مراقبت و لایه برداری مناسب از پوست می‌‎تواند راهی مفید برای تسریع روند باشد. در نهایت به شما توصیه می‌کنیم تا از ماسک‌های مخصوص برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده کنید. ماسک ضدجوش سر سیاه لورال محصولی بی نظیر برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه است. با استفاده از ماسک لورال پس از ۷ روز منافذ باز پوست کاهش چشم‌گیری داشته و نرم تر و روشن‌تر می‌شود و در اثر استفاده منظم، جوش‌های سرسیاه کمتر شده و جای جوش‌ها از بین می‌روند. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

سخن آخر:

جوش‎‌های سرسیاه ممکن است در اعتماد به نفس هر شخصی تاثیر بگذارد. اما با انجام مراقبت‌های پوستی منظم می‌توانید این مشکل را حل کنید. اگر قصد خرید ماسک ضدجوش سرسیاه دارید، می‌توانید از طریق سایت ما در شنل مارکت اقدام کنید و مطمئن باشید که در سریع ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.