موهای شما به دلیل عوامل زیادی مانند حالت دهنده مو، رنگ مو، مراقبت ناکافی از موها و استفاده از محصولات مراقبتی اشتباه ممکن است در طول زمان آسیب ببینند. موهایی که آسیب دیده و رطوبت خود را از دست می‌دهند، مشکلاتی مانند شکستن، ریزش را ایجاد می‌کند. به منظور حفظ درخشندگی، استحکام، سلامت و حجم موها، داشتن یک برنامه مراقبتی متشکل از محصولات مناسب برای مو بسیار مهم است. شامپوها و کرم‌های مراقبت از مو از جمله محصولات مراقبت از مو هستند که در برنامه روزانه مراقبت از مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. و می توانید هنگام شستن موهای خود از آن استفاده کنید. ماسک مو و روغن مو، رطوبت مورد نیاز مو را تامین می‌کند. به طور خلاصه، می‌توانید موهای خود را با یک بار استفاده تقویت کرده و ترمیم کنید.

مزایای استفاده از ماسک مو؟

ماسک مو بسته به ساختار و مشکلات تارهای مو می‌تواند متفاوت باشد. هدف همه ماسک‌های مو مرطوب کردن عمیق و ترمیم مو است. زیرا مهم‌ترین نکته برای داشتن موهای سالم محافظت از مو در برابر خطر خشک شدن و ساییدگی است. به عبارت دیگر، بیشترین نیاز مو به رطوبت، روغن‌های مغذی و مکمل‌های کراتین است. ماسک‌های مو با توجه به انواع مختلف مو دسته بندی می‌شوند. به این ترتیب به راحتی می‌توانید مناسب‌ترین ماسک مو را برای خود بیابید.

روش استفاده صحیح از ماسک مو؟

استفاده از ماسک مو یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

روش استفاده از هر ماسک مو و زمان انتظار در مو ممکن است با ماسک دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل، قبل از استفاده از محصولی که انتخاب کرده‌اید، باید دستورالعمل آن را بررسی کنید.

ماسک مو را می‌توان روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کرد. در هر صورت، استفاده از ماسک بر روی موهای تمیز توصیه می‌شود.

از ماسک مو برای موهای خیس، بعد از دوش می‌توانید استفاده کنید.

ماسک مویی که شب‌ها اعمال می‌شود می‌بایست به طور یکنواخت بر روی موها پخش شود، سپس با یک پارچه و یا حوله موها را ببندید. به این ترتیب، ماسک مو هنگام خواب به صورت کامل در تار و ریشه موهای شما نفوذ خواهد کرد.

اکثر ماسک‌های مو را باید بعد از اعمال روی موها بشویید.

انواع ماسک با توجه به نوع مو چیست؟

درست مانند انواع پوست، نیازها و مشکلات هر مو ممکن است متفاوت باشد. موهای خشک و آسیب دیده به ماسک‌های تقویت کننده و مرطوب کننده مو نیاز دارند. روغن‌های مغذی و طبیعی نقش مهمی در مرطوب سازی و احیای موها دارند. به عنوان مثال، روغن شیا و روغن نارگیل از ترکیبات رایج ماسک مو هستند.

افرادی که موهای چرب دارند باید به محصولی را انتخاب کنند که موها را سنگین نمی‌کند و هدف آن‌ها از بین بردن چربی اضافی تارهای مو است. وقتی پوست سر آسیب دیده باشد، می‌تواند چربی بیشتری از حالت طبیعی تولید کند. در نهایت باعث می‌شود موها چرب و سنگین شوند. با استفاده از ماسک‌های مناسب، می‌توانید میزان چربی روی پوست سر خود را کنترل کرده و موهایی حجیم و سالم داشته باشید.

افرادی که موهای آسیب دیده دارند باید ماسک‌های را که موها را تقویت و تغذیه می‌کنند انتخاب کنند. انواع ماسک کراتین می‌توان گزینه‌ی مناسبی باشد. با تامین رطوبت، مواد معدنی و کراتین مورد نیاز تار مو، موهایتان بازسازی می‌شود. بنابراین، سلامت و ظاهر مو به طور مثبت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

ماسک مو تقویت کننده

یکی از پرطرفدارترین ماسک مو، ماسک مو لورال است. این ماسک علاوه‌بر اینکه خاصیت ضدریزش دارد. به بازسازی و تغذیه مو نیز کمک می‌کند. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

ماسک مو ترمیم کننده

یکی از پرفروش‌ترین محصولات لورال، ماسک مو ترمیم کننده است. علاوه بر اینکه مشکلات ظاهری مو را برطرف می‌کند. با استفاده مداوم این محصول موخوره یا همان دو شاخه شدن نوک مو ترمیم می‌شود. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

کرم مو حالت دهنده موهای فر

کرم مو مخصوص موهای فر الیدور جز محصولات پرطرفدار برای مو فرفری ها است. این کرم مو حس سنگینی در موه ایجاد نمی‌کند. موهای آسیب دیده را ترمیم و در طول روز حفاظت می‌کند.

کرم مو مخصوص موهای ضعیف و آسیب دیده

کرم مو مخصوص موهای ضعیف و آسیب دیده الیدور، موها را تغذیه کرده و به بازسازی ساختمان آن می‌پردازد. حاوی کراتین است و باعث می‌شود تا موهای آسیب دیده را لایه به لایه ترمیم کند.