اگر می‌خواهید پوستی روشن و صاف داشته باشید، با رعایت هفت نکته می‌توانید بدون آرایش به این ظاهر برسید. در این مقاله راه هایی برای داشتن پوستی روشن و صاف بدون نیاز به آرایش گردآوری کرده‌ایم.

  • هر روز صورت خود را بشویید

قبل از هرکاری پیشنهاد می‌کنیم هر روز صورت خود را تمیز کنید. هر شب قبل از خواب و بعد از بیدار شدن از خواب صورت خود را بشویید. پاکسازی پوست را به روتین زندگی خود اضافه کنید. همچنین فراموش نکنید که بعد از ورزش پوست خود را تمیز کنید زیرا هنگام عرق کردن، منافذ پوست شما مسدود و تحریک می‌شوند.

 از مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید

مهمترین ویژگی که باعث می شود مرطوب کننده برای پوست شما مفید باشد، این است که پوست شما را روشن و جوان نشان می‌دهد. توصیه می کنیم بعد از تمیز کردن صورت یا بلافاصله بعد از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوست شما حفظ شود. برای خرید مرطوب کننده اینجا کلیک کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF30 استفاده کنید تا از آسیب ناشی از اشعه خورشید که باعث تغییر رنگ پوست، چین و چروک و جوش می‌شود جلوگیری کنید. توصیه می‌کنیم به طور مکرر از کرم‌های ضد آفتاب  استفاده کنید مخصوصا زمانی‌که در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرید . امروزه برندهای متنوعی برای ضدآفتاب عرضه می‌گردد. بی بی کرم یکی از محصولات پرطرفدار که دارای ضدآفتاب و تقویت کننده پوست است در بازار موجود می‌باشد. بی بی کرم نیوول (NEW WELL) که خصوصیت ۷ محصول را یکجا دارد. ضمن اینکه با کاور مناسب، رنگ پوست را یکدست و یکنواخت می‌کند. پوست را تا ۲۴ ساعت مرطوب نگه می‌دارد. درخششی طبیعی در پوست به وجود می‌آورد. با GKF15 از پوست در مقابل اشعه های مضر UV محافظت می‌کند و با ساختار سبک و ملایم باعث تنفس پوست می‌شود. جهت خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

از دست زدن به پوست خودداری کنید

دستان شما حاوی باکتری های زیادی است. لمس صورت می تواند میکروب هایی ایجاد کننده جوش را روی صورت شما پخش کند.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

داشتن رژیم غذایی سالم یکی از فاکتورهای مهم برای سلامت پوست محسوب می‌شود. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم از میوه‌ها و سبزیجات ، به ویژه میوه‌های روشن استفاده کنید. آنتی اکسیدان‌ها آسیب‌های پوستی را کاهش می‌دهند.

آب بنوشید

روزانه ۸ لیوان آب بنوشید تا پوست شما سالم و روشن شود. نوشیدن آب از خشک شدن پوست شما جلوگیری کرده و آن را محکم می کند.

از خوردن تنقلات خودداری کنید.

خوردن بیش از حد تنقلات باعث افتادگی پوست، آکنه می شوند. به عنوان مثال، وقتی هوس چیز شیرینی می‌کنید ، میوه را به جای دسرهای فرآوری شده انتخاب کنید.