عوامل محیطی، افزایش سن و ساختار پوست باعث می‌شود که پوست به مرور زمان نشاط و شادابی خود را از دست بدهد. برای داشتن پوستی جوان، شاداب و درخشان باید مراقبت از پوست به صورت برنامه روزانه و روتین زندگی  قرار بگیرد. روال مراقبت از پوست شامل تمیز کردن پوست، تامین رطوبت مورد نیاز پوست و استفاده از ماسک باید در فواصل معین باشد. هنگامی که همه این موارد به طور منظم اعمال می‌شود، می‌توانید تأثیر مثبت مراقبت از پوست را در طول زمان مشاهده کنید. شما می‌توانید به راحتی ماسک‌های مختلف از برندهای معتبر را از فروشگاه اینترنتی شنل مارکت تهیه کنید. در ادامه به بررسی مواردی که هنگام استفاده از ماسک صورت باید در نظر بگیرید را گردآوری کرده‌ایم.

ماسک صورت چیست؟

ماسک های صورت یکی از موثرترین و قدرتمندترین محصولات برای مراقبت از پوست هستند. ماسک‌های صورت، که به ویژه در مراقبت‌های هفتگی خود به آن نیاز دارید، محصولات خاصی هستند که برای بسیاری از نیازهای مختلف پوست تولید می‌شوند. با توجه به محتوای پاکسازی ماسک‌های صورت، استفاده از آن هر روز توصیه نمی‌شود. طبق دستورالعمل هر محصول را باید در زمان‌های توصیه شده استفاده کنید. به غیر از ماسک‌هایی که به طور خاص برای هر نوع پوست تولید می‌شوند، ماسک‌های مختلفی وجود دارد که فوراً پوست را پاکسازی و بازسازی می‌کنند. و در تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست کمک می‌کند و باعث لایه‌برداری روی پوست می‌شود. ماسک‌ها که از نظر محتوای متفاوت هستند، از نظر کاربرد نیز جایگزین‌های متفاوتی دارند. امروزه ماسک‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود از جمله ماسک های یکبار مصرف، ماسک‌های سه کاره، ماسک‌های لایه‌بردار، ماسک‌های سم‌زدا. که این محصولات کاربردهای متفاوتی دارد.

هنگام استفاده از ماسک صورت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

قبل از استفاده از ماسک‌های پوستی، باید از تمیز بودن پوست خود مطمئن شوید. ماسک باید روی پوست تمیز استفاده شود. بنابراین، پوست شما به راحتی اجزای ارزشمند ماسک را جذب می‌کند. ماسک‌هایی که باید شستشو شوند باید به خوبی از پوست پاک شوند. در غیر این صورت، باقی مانده ماسک در منافذ می‌تواند منافذ را مسدود کرده و مشکلاتی مانند آکنه و جوش ایجاد کند. انتخاب محصول مناسب برای نوع پوست بسیار مهم است. محصولاتی، که حاوی خاک رس و زغال هستند مخصوص استفاده برای پوست‌های مختلط و چرب می‌باشد. تعداد دفعات استفاده نیز حائز اهمیت است. اگر ماسکی که استفاده می‌کنید دارای ویژگی لایه‌برداری است، پس از استفاده از ماسک، پوست شما باید با یک مرطوب کننده مناسب نوع پوست مرطوب شود. ماسک‌های کاغذی، که اغلب ترجیح داده می‌شوند و پرکاربرد هستند محصولات یکبار مصرف هستند. شما باید ماسک کاغذی خود را برای مدتی که بر روی محصول درج شده روی پوست خود نگه دارید و سپس ماسک را در سطل زباله بیندازید. هنگام استفاده از ماسک در بسته‌های تیوپی مانند ماسک خاک رس، استفاده از برس بهداشتی‌تر خواهد بود. همچنین باید مطمئن شوید که برس مورد استفاده مناسب پوست شما است. استفاده از هر ماسک و مدت زمان ماندگاری آن روی پوست متفاوت است. شما باید مراقب باشید، هر ماسکی که می‌خرید مطابق دستورالعمل که روی بسته‌بندی آن نوشته شده استفاده کنید.

کاربرد ماسک صورت

مراقبت از پوست برای اهداف مختلف مانند تقویت ساختار طبیعی پوست، یکسان سازی رنگ پوست، مبارزه با مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش،  و ایجاد درخشندگی و شادابی بیشتر پوست انجام می شود. استفاده از ماسک‌های صورت که یکی از کاربردهای اساسی مراقبت از پوست است، همین هدف را دارد. ماسک‌های مخصوص انواع پوست و مشکلات پوستی با هدف محافظت از پوست شما، رطوبت‌رسانی، سلامتی و نشاط ساخته شده است.