اگر فکر می کنید که پوست شما فقط به دلیل آرایش کثیف می شود، سخت در اشتباه هستید. با نازک شدن لایه اوزون و افزایش سطح اشعه ماوراء بنفش، اثرات بد آلودگی هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می شود. این آلودگی ها، گرد و غبار و دود عمیقاً روی پوست ما تأثیر می گذارد. در واقع، نه تنها آلودگی هوا، بلکه قهوه ای که می نوشید، تنباکو که مصرف می کنید نیز می تواند روی پوست تان آلودگی ایجاد کند.

علاوه بر این که پوست خود را به طور منظم تمیز کنید و از مراقبت از پوست خود غافل نشوید، چند کار دیگر نیز وجود دارد که باید برای محافظت از پوست در برابر آلودگی باید انجام دهید. در ادامه راهکارهایی برای مراقبت از پوست در مقابل آلودگی را گردآوری کرده ایم.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب پوست شما را هیدراته نگه می دارد، رشد سلولی را تحریک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، به کاهش سیاهی زیر چشم کمک می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. همچنین باعث می شود شما احساس سرزندگی و خوبی داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که در طول روز به اندازه نیازتان آب بنوشید.

غذای سالم بخورید

غذاهای غنی از روغن های امگا 3، ویتامین C و ویتامین E برای پوست شما بسیار مفید هستند. غذاهای سالم به درخشش پوست شما کمک می کنند. به خصوص اگر آب مورد نیاز خود را مصرف کنید، می توانید پوستی تمیز و درخشان داشته باشید. بنابراین، مراقب باشید که غذاهای غنی از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و حداقل یک وعده در روز را با مصرف این مواد غذایی مفید صرف کنید.

مصرف الکل، کافئین و تنباکو را محدود کنید

دود سیگار و الکل یکی از بزرگترین علل علائم اولیه پیری هستند. البته کافئین اضافی نیز از جمله موادی است که باعث کثیف شدن پوست شما می شود. رادیکال های آزاد موجود در دود سیگار نه تنها مضر هستند، بلکه به الاستین و کلاژن طبیعی بدن شما نیز آسیب می رسانند. این باعث می شود پوست شما زودتر چروک شود و خطوط ریز بیشتر شوند.

از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش برای پوست شما بسیار مضر است. بنابراین باید با استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان و زمستان از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید با اشعه ماوراء بنفش بالا باعث التهاب پوست، علائم اولیه پیری و تغییر رنگ پوست می شود. فراموش نکنید که هر روز از کرم ضد آفتاب خود برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. یک ضد آفتاب با محافظت بالا همراه خود داشته باشید.

کرم ضد آفتاب و روشن کننده پوست نوتروژینا

این کرم ضدآفتاب مناسب انواع پوست می باشد. این کرم علاوه بر اینکه از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند بلکه مرطوب کننده و آبرسان قدرتمند است. همچنین دارای ویتامین ای و سی است. خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

از آب کلردار خودداری کنید

آب کلردار پوست شما را خشک کرده و باعث رنگ پریدگی آن می شود. بنابراین در صورت امکان از آب کلردار خودداری کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می گویند عاشق استخر هستند، فراموش نکنید که بعد از شنا در استخر، صورت خود را کاملا با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

مراقبت از پوست خود را نادیده نگیرید

علاوه بر همه این موارد، داشتن برنامه مراقبت از پوست، باعث سالم ماندن پوست شما می شود. قانون اینجا همیشه واضح است: پوست خود را کاملاً تمیز کنید، لایه برداری کنید و اغلب آن را مرطوب کنید. لایه برداری صورت، ماسک ها و سرم ها به پاکسازی پوست از هرگونه آلودگی، چربی و گرد و غبار ناخواسته ناشی از آلودگی هوا کمک می کند. با انتخاب محصولات مناسب پوست خود از سلامت پوست خود محافظت کنید. شما می توانید به راحتی محصولات بهداشتی و مراقبتی پوستی متناسب پوست خود را از فروشگاه اینترنتی شنل مارکت تهیه کنید. علاوه بر این، پیشنهاد می کنیم تا از یک آبرسان خوب استفاده کنید تا باعث کاهش خشکی پوست و مرطوب شدن آن کمک کنید.

از سرم آبرسان استفاده کنید

سرم آبرسان آلوئه ورا لورآل محصولی فوق العاده برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست و آبرسانی لایه های مختلف آن است. این سرم برای استفاده روزانه پوست های نرمال و خشک مناسب می باشد.

سخن آخر:

برای داشتن پوست جوان و سالم باید از آن مراقبت کنید. با رعایت نکات بالا شما پوستی سالم و جوانتری خواهید داشت. جهت خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شنل مارکت تماس باشید.